DEADLINE | HOLIYWgoh = Qs

HOME | FILM | TV | AWAR[ESLINE l BO)‘(OFFICE | BUSINESS | INTL | VIDEO | JOBS GOTATIP?

CBS Sued Over ‘Judge Judy’s $S47M Salary
& Profits From Syndicated Series

» BUSINESS

» BREAKING NEWS
» LEGAL

» CBS

» HOT BENCH

» JUDGE JUDY

» JUDY SHEINDLIN

3

by Dominic Patten
March 14, 2016 12:10pm

CBS

UPDATE with Judy Sheindlin statement: This certainly won’t end up in Judge
Judy’s court, but a scathing multimillion-dollar lawsuit filed today against CBS has
no-nonsense host Judy Sheindlin, her syndicated series and its spinoff Hot Bench in
the legal spotlight. Seeking widespread unspecified damages, plaintiff Rebel
Entertainment Partners claims that that it has been denied contractually obligated
payments since 2010 from the net profits of the 19-season CBS Television-
distributed Judge Judy because it supposedly is “losing money,” while paying Judge
Judy herself up to $47 million a year.

Sheindlin’s payout may be at the core of the suit, but she is not a defendant.

“According to Defendants, in the six-month accounting period prior to Scheindlin’s
pay raise, the Show reported net profits of $3,572,195, of which 5% ($178,609) was
paid to Rebel,” alleges the successor-in-interest to the talent agency that originally
packaged the Judy Sheindlin-fronted series. Having received regular payments over
the years until 2010, Rebel claims that Judge Judy has grossed over $1.7 billion
since it first went on the air in 1996.

“In the six-month accounting period
after Scheindlin’s pay raise, however,
Defendants reported net profits of
negative $3,195,217, of which 5%
(negative $159,761) was allocated to
Rebel.” The breach of contract
complaint filed in L.A. Superior Court
on Monday (read it here) also claims
more shell-gaming by CBS Studios, CBS
Corporation, and producers and CBS TV
Studios-owned Big Ticket
Entertainment. “Defendants further reduced Rebel’s net profits by licensing the

Show to CBS’s corporate affiliates — television stations owned or operated by CBS

— for below-market fees in transactions that were not negotiated at arms-length,”
they add.

Sheindlin re-upped with CBS TV in 2013 and then in 2015 inked an extended deal to
see her on Judge Judy until 2020. CBS did not respond to request for comment on
today’s lawsuit.

“Not content with simply wiping out Rebel’s net profits, Defendants breached other
contractual obligations as well,” the 10-page filing does additionally comment. “For
example, Defendants are required to discuss in good faith with Rebel a packaging fee
for any ‘spin-off, remake, sequel or episodic television series’ derived from the
Show,” amplifies the jury-seeking complaint, in language reminiscent of CAA and
Frank Darabont’s lawsuit against AMC over profits from The Walking Dead.
“However, when Defendants created the show Hot Bench, which the director of
programing at one CBS affiliate station called ‘a spin-off from Judge Judy Sheindlin,’

no one approached Rebel to discuss a packaging fee.”

“Moreover, Scheindlin personally contacted Leslie Moonves,
then-President and Chief Executive Officer of defendant CBS
Corp., and lobbied him to put Hot Bench on the air,” declares
the complaint of the three-judge series that debuted in
September 2014. “Defendants claim that Hot Bench is not a
Judge Judy spin-off, despite the fact that it was created by
Scheindlin, is produced and distributed by the same

companies as Judge Judy, employs many of the same
producers and directors as Judge Judy,
and the original name of Judge Judy was,
in fact, ‘Hot Bench.’””

With all that, it is the more than $47
million being paid to the former
Manhattan family court judge that makes
up the heart of this action. “This figure is

grossly inconsistent with customary

practice in the television industry, as the
next-highest salaries in non-scripted television at that time were David Letterman
($28 million), Jay Leno ($25 million), and Conan O’Brien ($10 million),” the
paperwork from Rebel lawyers Freedman + Taitelman, LLP says of the $45 million
Judge Judy was being paid as of early 2010.

“And in 2013, when Scheindlin was reportedly receiving $47 million annually, no
one else came close, as the next highest salaries in non-scripted television were Jon
Stewart ($30 million), Matt Lauer ($25 million), and Jay Leno ($20 million), they
add with more late-night and early-morning math. “In making this deal with
Scheindlin, Defendants blithely ignored their contractual obligations to Rebel. As a
result, almost immediately after Scheindlin’s pay raise, Rebel’s backend
compensation nosedived.”

“By using other people’s money to pay for Judge Judy’s exorbitant salary, CBS has
acted in extreme bad faith and in a manner that is not in any way reasonable or
consistent with industry practices,” attorney Bryan Freedman told Deadline today.
“Even Judge Judy would rule against CBS in this case.”

Rebel is represented by Freedman and Jordan Susman in the action. Full disclosure:
Freedman has acted for PMC, Deadline’s parent company, in a number of legal
matters.

Here is Sheindlin’s response to the suit today:

“The fact that Richard Lawrence is complaining about my salary is actually hilarious.
I met Mr. Lawrence for 2 hours some twenty-one years ago. Neither I nor anyone
involved in the day-to-day production of my program has heard from him in 20
years. Not a card, not a gift, not a flower, not a congratulations. Yet he has somehow
received over $17,000,000 from my program. My rudimentary math translates that
into $8,500,000 an hour for Mr. Lawrence. Not a bad payday. Now complaining
about not getting enough money, that’s real chutzpah! Since I have not spoken with
Mr. Lawrence in over 20 years to suggest that he had any involvement in my
creating Hot Bench is equally laughable.”

L d 3t in ® 2



